דף הבית
כתבות
טורים
דירוגים
אירועים ומסיבות
דף הבית כתבות האחת שכולם רוצים

האחת שכולם רוצים

איך הפכה אוליביה ניוטון ג'ון מזמרת שירי קאנטרי לכוכבת הפופ הגדולה ביותר בשנות השבעים

  


בסצנת הסיום של הסרט "גריז" אנו חוזים במהפך שחל בדמותה של סנדי אולסון, אותה מגלמת אוליביה ניוטון ג'ון: היא הופכת מנערה נאיבית ובתולה לתואמת הנשית של דני זוקו (ג'ון טרבולטה) ה"קול" והפרוע. לראשונה בסרט היא לבושה כולה בבגדי עור שחור המאפיינים רוכבי אופנועים ובמכנסי משי הדוקים, היא נועלת עקבי סטילטו אדומים ומאופרת בכבדות. המהפך המוחלט הזה הוא שיאו של הסרט, ושם, בלונה פארק בו נערכת מסיבת הסיום של תיכון "ריידל", פוצחים ניוטון ג'ון וטרבולטה בדואט "את האחת שאני רוצה". בדיעבד, שינוי התדמית הנ"ל לא הסתכם רק בסצנה בודדת בקולנוע, אלא סימל תפנית שלמה בקריירה של אוליביה ניוטון ג'ון: היא הפכה בקיץ 1978 מזמרת שירי קאנטרי שקטים לכוכבת על בעולם הפופ הרחב יותר ובמשך חמש השנים הבאות צעדה בראש מצעדי הפזמונים בעולם. בין 1973 ל- 1983 היא נחשבה לזמרת המצליחה ביותר בארצות הברית וחמישה מלהיטיה כבשו את המקום הראשון. השיא היה דווקא ב- 1981 עם הלהיט "פיזיקל", שצעד במשך עשרה שבועות רצופים במקום הראשון והפך ללהיט הגדול ביותר של האייטיז באמריקה.

                                           **************************

אוליביה ניוטון ג'ון נולדה בקמברידג' שבאנגליה ב- 26.9.1948. בגיל חמש עברה להתגורר עם משפחתה במלבורן שבאוסטרליה. המשפחה נחשבה למוערכת מאוד: סבא של אוליביה, מקס בורן, זכה בפרס נובל לפיזיקה. אביה, פרופסור ברין, ניהל את ה"אורמונד קולג'" במלבורן. מוסיקה נחשבה לתחביב ותו לא בבית המשפחה, והוריה של אוליביה התנגדו להשתתפותה בלהקה שהיא וחברותיה הקימו בשם ה- SOL FOUR. הלהקה התפרקה מאוחר יותר, אבל אוליביה לא ויתרה על רצונה לשיר ולהצליח כזמרת. בסופי שבוע היא נהגה לשיר בבית הקפה שהיה בבעלותו של האחיין שלה. בגיל 16 היא השתתפה בתוכנית טלביזיה מקומית ונודעה כ"ליבי המקסימה" ("ליבי" היה שם החיבה שלה) ב- THE HAPPY SHOW. ב- 1965 כשהיא בת 17, זכתה אוליביה במקום הראשון בתחרות כשרונות ובפרס של נסיעה לאנגליה. במשך שש שנים היא ניסתה להצליח בהרכבים שונים: תחילה כצמד עם זמרת אוסטרלית אחרת בשם פט קרול, עימה הופיעה במופעי קברט שונים ובתוכניות מוסיקה שונות של ה"בי.בי.סי", ומאוחר יותר בהרכב TOOMORROW, להקת פופ קלילה שניהל המפיק המצליח דון קירשנר. ב- 1970 התפרקה הלהקה אחרי שלא הצליחה לתקוע יתד במצעדי הפזמונים ואחרי שסרט בכיכובם בשם DOUBLE-O נכשל לחלוטין. אוליביה הצטרפה לקליף ריצ'ארד כזמרת חימום במסע ההופעות שלו ברחבי בריטניה. היא אף השתתפה בתוכנית הטלביזיה שלו וכך זכתה לחשיפה נוספת. החשיפה סייעה

לה ושיר של בוב דילן שהקליטה ב- 1971 בשם IF NOT FOR YOU זכה להצלחה במצעד הבריטי. באותה שנה עברה אוליביה ניוטון ג'ון לארצות הברית אחרי שהשיר הזה זכה להצלחה גדולה במצעד ה- ADULT CONTEMPORARY בארצות הברית (מצעד המבוסס על כמות השמעות של שירים בסגנון "אמצע הדרך" ואשר פונה לקהלים מבוגרים יותר) והשתלב בין 30 הגדולים במצעד הפופ הראשי האמריקאי.

בשנתיים הבאות ביצעה אוליביה גרסאות כיסוי לשירים שונים אולם אלו לא סייעו לה בניסיונה להשתלב בתעשיית המוסיקה האמריקאית. כל זה השתנה בסוף 1973 לאחר שחתמה על חוזה הקלטות עם ענק המוסיקה MCA והוציאה את אלבומה הראשון LET ME BE THERE. שיר הנושא מהאלבום נכנס לעשרת הגדולים במצעד האמריקאי בתחילת 1974, מכר למעלה ממיליון עותקים וזיכה את הזמרת בפרס הגראמי כשיר הקאנטרי הטוב ביותר מבין הזמרות. תעשיית מוסיקת הקאנטרי בדרום ארצות הברית לא אהבה את זכייתה של ניוטון ג'ון בפרס משום שהיא נחשבה ל"אאוטסיידרית" (זמרת אוסטרלית ששרה קאנטרי אשר אינה קשורה כלל לשורשים האמריקאיים של אותו סגנון מוסיקלי). אבל השיר הזה סימן את דרכה של הזמרת בעולם המוסיקה והיא המשיכה לנפק בלדות קאנטרי שקטות שזכו להצלחה הן במצעד שירי הקאנטרי והן במצעד הפופ האמריקאיים.

"אם אתה אוהב אותי (תן לי לדעת)" היה הלהיט הבא שלה בין עשרת הגדולים. האלבום באותו שם הגיע לראש מצעדי מכירות האלבומים בארצות הברית. בסתיו 1974 היא סוף סוף כבשה את ראש מצעד הפזמונים עם "אוהבת אותך בכנות". 1975 היתה אף היא שנה מוצלחת לאוליביה ניוטון ג'ון עם אלבום רב מכר נוסף ולהיט בראש המצעדים: HAVE YOU NEVER BEEN MELLOW.  היא חיה כעת בלוס אנג'לס והלהיטים השונים המשיכו לזכות אותה בפרסי תעשיית המוסיקה באופן כללי ובפרסי תעשיית מוסיקת הקאנטרי בפרט. חברים שונים באיגוד מוסיקת הקאנטרי המשיכו לא לאהוב את "הפלישה האוסטרלית" לטריטוריה שלהם ופרשו מהארגון. המאבק הזה מולם והרצון להרחיב את הסגנון המוסיקלי גרמו לאוליביה ניוטון ג'ון להתחיל ולבצע שירי פופ שונים.

בשנתיים הבאות היא הוציאה אלבומי פופ שונים שלא זכו להצלחה מרובה. גם הלהיטים פסקו מלהגיע בארצות הברית, למרות שלהיט אחד שלה זכה להצלחה גדולה דווקא בבריטניה: "סאם" השקט הגיע למקום ה-6 שם. מבקרי מוסיקה שונים האשימו אותה בניסיון להפוך ל"דוריס דיי של שנות השבעים" מכיוון שגם כזמרת פופ היא המשיכה לשיר שירים מתקתקים והתדמית שלה המשיכה להיות נקייה לחלוטין. אבל אז הגיע הסרט "גריז" והזניק את הקריירה של אוליביה ניוטון ג'ון קדימה, הן מקצועית והן תדמיתית.

                                               ***************************

1978 היתה שנה יוצאת דופן בהיסטוריה של הפופ העולמי. באמצע מהפכות הדיסקו והפאנק (פ' דגושה) הגיעה שנה שבה שני סרטים מוסיקליים הפכו לשוברי קופות בקולנוע וניפקו שרשרת ארוכה של להיטים שכבשו את פסגות מצעדי הפזמונים בעולם. הראשון היה כמובן "שגעון המוסיקה", שיצא לאקרנים בארצות הברית באמצע דצמבר 1977 אבל בכל העולם באביב 1978, ואשר הלהיטים שלו השתלטו על המצעדים במחצית הראשונה של אותה שנה. אחר כך הגיע "גריז" שיצא באמריקה ב-7.7.1978, והלהיטים מתוכו היו בפסגה בקיץ ובסתיו של אותה שנה. שני מכנים משותפים היו לסרטים הנ"ל, מלבד היותם "מיוסיקלס" קולנועיים:  המפיק האגדי רוברט סטיגווד, שחברת ההפקות שלו RSO (ראשי תיבות של "הארגון של רוברט סטיגווד) היתה זו שהשקיעה והפיקה את הסרטים ואת פסי הקול שלהם (אולפני "פארמונט" הפיצו); וכמובן ג'ון טרבולטה ששיחק בתפקיד הראשי בשניהם. 

הליהוק של "גריז" היה אמור להיות שונה ממה שלבסוף קרה בפועל. המפיק אלן קאר רכש את זכויות המחזמר לאחר שזה כבר הצליח בתיאטראות של ברודויי בניו יורק (המקור עלה דווקא בתאטרון בשיקגו ב- 1971) והתכוון לשבץ בו לתפקידים הראשיים את ידידתו השחקנית אן מרגרט ואת ידידה.... אלביס פרסלי!!! הליהוק הזה לא התממש ואז הוצע התפקיד הראשי להנרי וינקלר, הלא הוא "פונזי" מהסדרה המצליחה דאז "ימים מאושרים". וינקלר, שהיה אז בשיא הצלחתו ככוכב טלביזיה, סירב באופן מפתיע לקבל עליו את התפקיד כיוון שחשש שהוא דומה מדי באפיון שלו לזה של "פונזי".

קאר המשיך בחיפושיו ונתקל בקומדיה טלביזיונית מצליחה אחרת באותם ימים, "ברוך שובך, קוטר". הכוכב של סדרה זו היה גייב קפלן, שהופיע כאמן החימום של אן מרגרט בלאס וגאס ואשר קאר הכיר מקרוב. אבל מי שמשך את תשומת ליבו בקומדיה הזו היה דווקא ג'ון טרבולטה שגילם את דמותו של נער הרחוב ויני ברברינו. צפייה אחת שלו בסדרה וטלפון אחד למפיק השני רוברט סטיגווד הספיקו להם על מנת להבין שטרבולטה היה בדיוק מי שהם חיפשו לתפקיד של דני זוקו. עיכובים שונים מנעו את תחילת ההפקה של "גריז", כך שטרבולטה לוהק בינתיים לתפקיד הראשי ב"שגעון המוסיקה". ההצלחה המסחררת של הסרט הזה רק הוסיפה בטחון לעצם ליהוקו של טרבולטה ב"גריז" שצולם אחרי "שגעון המוסיקה". אבל עם תחילת החזרות ל"גריז" עדיין היתה חסרה מועמדת ראויה לתפקיד הראשי של סנדי אולסון. גם הזמרת מארי אוסמונד סירבה לקחת את התפקיד.

קאר נפגש באקראי באוליביה ניוטון ג'ון במסיבה שערכה הזמרת הלן רדי ואף שוחח איתה בקצרה על כך שהיא צריכה לשחק גם בסרטים פרט להיותה זמרת מצליחה. "גריז" היתה בחירה מתאימה מכיוון שהיא איפשרה לאוליביה לשיר ולא רק לשחק וכן לגלם למעשה שני סוגים שונים של נשים, זו התמימה שברוב חלקי הסרט וזו ה"קולית" יותר שבסופו.

להפקה הקולנועית של "גריז" נכתבו מספר שירים חדשים. בארי גיב מ"הבי ג'יס" כתב את שיר הנושא, אבל הוחלט שלהקתו סובלת מחשיפת יתר עקב ההצלחה המדהימה של "שגעון המוסיקה" והשיר נמסר לפרנקי ואלי, סולנה לשעבר של להקת "ארבע העונות". ג'ון פאראר, המלווה המוסיקלי של אוליביה ניוטון ג'ון, כתב לה שני שירים חדשים: הבלדה "נאמנה לך ללא תקנה" והשיר עבור הסצנה האחרונה בסרט "את האחת שאני רוצה".

האסטרטגיה השיווקית בה נקט המפיק רוברט סטיגווד היתה לשחרר קודם כל לשוק את "את האחת שאני רוצה" כבר בתחילת אפריל, שלושה חודשים לפני שהסרט יצא לאקרנים ברחבי ארצות הברית.  ביוני, בסמוך להשקתו הקולנועית, כבש השיר את ראש המצעד האמריקאי לשבוע אחד וזכה להשמעות מרובות. הוא אף מכר למעלה משני מיליון עותקים.

בסוף מאי שוחרר לשוק שיר הנושא "גריז" ובסוף השבוע בו יצא הסרט (7.7.78) יצא לחנויות התקליטים התקליטון "נאמנה לך ללא תקנה". ולמען שמירה על המומנטום, כחודש לאחר עליית הסרט לאקרנים, שוחרר לשוק הלהיט הרביעי והאחרון מהסרט, שוב דואט בין טרבולטה לניוטון ג'ון, "לילות קיץ" (הלהיט היחידי שנלקח לסרט מההפקה המקורית בתאטרון). שלושת הלהיטים הנ"ל צעדו במקביל ובמהלך חודש ספטמבר אף שהו יחדיו בין 20 המקומות הראשונים במצעד האמריקאי. הסרט עצמו, שהופק בתקציב של 6 מיליון דולר בלבד, הכניס 9 מיליון דולר כבר בסוף השבוע הראשון להשקתו. במשך הזמן ובתוספת השקתו המחודשת ב- 1998, עשרים שנה אחרי הבכורה, הכניס הסרט למעלה מ- 350 מיליון דולר למפיקיו מכל העולם והפך לסרט המוסיקלי הרווחי ביותר בכל הזמנים.

אוליביה ניוטון ג'ון ביססה את מעמדה ככוכבת הראשית של עולם הפופ בכל העולם בזכות "גריז". שני הדואטים שלה עם ג'ון טרבולטה שהו ביחד 16 שבועות בראש המצעד הבריטי ("את האחת שאני רוצה" תשעה שבועות ו"לילות קיץ" שבעה שבועות) ורק תקליטון אחד אחר, "על נהרות בבל" של "בוני אם" מכר יותר עותקים מהם ב- 1978 בבריטניה. הזמרת שנודעה עד אז בשירי הקאנטרי השקטים שלה הפכה תוך סרט ופסקול אחד לכוכבת הפונה לקהלים רבים וצעירים יותר.

את מרבית 1978 בילתה אוליביה ניוטון ג'ון במסע קידום יחצ"ני ל"גריז" בכל העולם. הדבר גרם לה לתשישות רבה. במרץ 1979 היא הופיעה בטקס האוסקר האמריקאי ושרה את "נאמנה לך ללא תקנה", הלהיט מ"גריז" שהיה מועמד לשיר הטוב ביותר ולא זכה, כשהיא סובלת מחום גבוה. היא התמוטטה מאוחר יותר ואושפזה בבית חולים לשבוע. בעיה נוספת איתה נאלצה להתמודד היתה גם המאבקים המשפטיים שהיא ניהלה מול MCA, חברת התקליטים הקודמת שלה, שטענה כי ניוטון ג'ון לא עמדה בכל תנאי החוזה.  את התקליטים הבאים שלה היא חזרה להקליט עם MCA, אחרי שנאלצה להיפרד משיתוף הפעולה המוצלח עם רוברט סטיגווד וחברת התקליטים העצמאית שלו. ולבסוף באותה שנה בצבץ שמה של אוליביה גם בטורי הרכילות, הודות לרומן קצר שהיה לה עם אנדי גיב, אחיהם הצעיר של שלישיית ה"בי ג'יס", שהיה אף הוא בשיא הקריירה המוסיקלית שלו עם שלל להיטים במצעד. במיוחד עניינה את קוראי מדורי הרכילות העובדה שאוליביה ניוטון ג'ון היתה גדולה מגיב בעשר שנים (היא בת 30 והוא בן 20 ב- 1978). שנתיים מאוחר יותר שוחרר לשוק האמריקאי דואט של שניהם בשם "לא יכול להתנגד לזה" שהגיע לעשרים הגדולים שם.

1979 היתה שנה מוצלחת נוספת בקריירה המוסיקלית של אוליביה ניוטון ג'ון. היא הוציאה את התקליט TOTALLY HOT שזכה להצלחה ומתוכו צעדו מספר להיטים שהבולט ביניהם היה "מעט יותר אהבה".  ואז הגיע הזמן לככב בסרט חדש.

בחברת התקליטים MCA החליטו לנצל את מעמדה של אוליביה ניוטון ג'ון ככוכבת של סרט סופר-מצליח וליהקו אותה ל"קסאנדו", שהיה אף הוא סרט מוסיקלי קליל. "קסנאדו" היה למעשה גרסה מחודשת  לסרט DOWN TO EARTH מ- 1947, פנטסיה מוסיקלית בה כיכבה ריטה היוורת' כביתו של האל המיתולוגי זאוס וכאלה של מוסיקה וריקודים בעצמה.  במקור הופכת הגיבורה הראשית מאלה לבת אנוש ומסייעת למפיק כלשהו להרים מופע בברודויי. בסרט המחודש, מתחברת אוליביה ניוטון ג'ון (בתפקיד בת האלים קירה) עם נגן קלרינט מזדקן (השחקן ג'ין קלי) ומזכירה לו מישהי שאהב לפני שנים רבות. שניהם יחד עם צייר צעיר (השחקן מייקל בק) פותחים מועדון חלומות (כולל רחבת רולר-דיסקו) בשם "קסנאדו", "שם מתגשמות כל המשאלות".

השינוי המשמעותי בליהוק המוסיקלי של הסרט היה בהזמנתם של חברי "תזמורת אור החשמל" (ELO) לכתוב ולבצע שירים לפסקול. ג'ף לין ולהקת הפופ המצליחה שלו היו אז בשיא הקריירה המוסיקלית שלהם אחרי שני אלבומי זהב שמכרו מיליוני עותקים בכל העולם: "מחוץ לתחום" ו"תגלית". הם כתבו שירים לעצמם ובכך מילאו צד אחד באלבום והוסיפו מספר שירים לאוליביה ניוטון ג'ון שהופיעו בצידו האחר של האלבום. כשלושה חודשים לפני צאת הסרט לאקרנים, בסוף מאי 1980, שוחרר לשוק השיר "קסם" (MAGIC) שכתב לאוליביה המלווה המוסיקלי שלה ג'ון פאראר. השיר נכשל בבריטניה אבל הפך ללהיט ענק בארצות הברית: הוא שהה בראש המצעד ארבעה שבועות ומכר למעלה ממיליון עותקים. הציפיות להצלחת הסרט התעצמו ובסוף השבוע בו יצא לאקרנים (8.8.80), בדיוק שנתיים לאחר צאתו של "גריז", שוחררו לשוק גם האלבום והתקליטון עם שיר הנושא "קסאנדו", ששרו יחד אוליביה ניוטון ג'ון ו"תזמורת אור החשמל".

התוצאות היו מעורבות: "קסאנדו" האלבום מכר בדיעבד למעלה ממיליון עותקים; "קסאנדו" השיר הגיע רק למקום השמיני במצעד האמריקאי אבל כבש את פסגת המצעד הבריטי; ואילו הסרט "קסאנדו", שנעשה בתקציב של 20 מיליון דולר (יותר מפי שלוש מתקציב הסרט "גריז") זכה לביקורות קשות ונכשל לחלוטין בקופות כשהכניס רק 10 מיליון דולר. מבקר הקולנוע לאונרד מלטין אף כתב כי הופעתה של ניוטון ג'ון בסרט היא אחת ההופעות הגרועות של שחקנית כלשהי בהיסטוריה של הקולנוע!!

דואט של אוליביה ניוטון ג'ון עם קליף ריצ'ארד בשם "לפתע פתאום" ושלושה שירים נוספים של "תזמורת אור החשמל" ("מסביב לעולם", "אני חי" ו"אל תעזבי") לא זכו אף הם להצלחה מיוחדת במצעדים.  

השלב הבא בקריירה של אוליביה ניוטון ג'ון, שגם עם קרנה ירד ככוכבת קולנוע הרי שתדמיתה כמנפקת להיטי פופ לא נפגעה, היה התקליט והלהיט "פיזיקל". לכבוד השקתה של רשת MTV רק מספר חודשים קודם אף הוכן קליפ וידאו מרשים בו נראית אוליביה ניוטון ג'ון כמדריכת כושר בו היא מעודדת אנשים רבי משקל להתאמן. השיר עצמו היה פתוח לפרשנות, ולמרות שהוידאוקליפ לא הותיר מקום לספק באשר לכוונות הספורטיביות שלו, הרי שתחנות רדיו מסוימות בארצות הברית החרימו אותו בשל מילותיו- לט'ס גט פיזיקל- שניתן גם לפרשן כעידוד לקיום יחסי מין. אבל גם אלו לא מנעו ממנו מלהפוך ללהיט הגדול ביותר בקריירה של אוליביה ניוטון ג'ון: השיר שהה עשרה שבועות רצופים בראש המצעד האמריקאי וחצי שנה שלמה במצעד כולו, מכר למעלה משני מיליון עותקים והפך לשיר הגדול ביותר בשנות השמונים באמריקה. למרות ההצלחה הגדולה, היתה זו גם הפעם האחרונה בה הגיעה אוליביה לפסגה, ולמרות שירים נוספים שהצליחו מהתקליט "פיזיקל" ("התקף לב" ו"הזמן אותי"), הזמנים והטעמים המוסיקליים החלו להשתנות, וכוכבה החל לדעוך.

ב- 1983 עשה אולפן הסרטים "פוקס" ניסיון נוסף לשדך בין שני הכוכבים הגדולים של "גריז", והוא ליהק את ג'ון טרבולטה ואוליביה ניוטון ג'ון לקומדיה TWO OF A KIND. הסרט יצא לאקרנים בחג המולד של 1983 מלווה בלהיט "היפוך הגורל", אבל למרות הצלחתו היחסית של השיר (מקום חמישי במצעד), נכשל הסרט לחלוטין בקופות, וכך הסתיימה לה הקריירה הקולנועית הקצרה, שלושה סרטים בסך הכל, של אוליביה ניוטון ג'ון.

ב- 1984 נישאה אוליביה ניוטון ג'ון לשחקן מט לאטנזי, נישואין שהחזיקו מעמד 11 שנה. לשניים נולדה בת בשם קלואי. מ- 1996 היא חיה עם הצלם פטריק מקדרמוט. אלבומים נוספים שהוציאה ב- 1985 ("נשיקת נשמה") וב- 1988 ("השמועה", כולל שיר הנושא שכתב והפיק לה אלטון ג'ון) נכשלו במצעדים. גם עזרתו של המפיק הידוע ג'ורג'יו מורודר לא סייעה לה ואלבום נוסף שלה, "בחזרה להתחלה", נכשל אף הוא.

1992 היתה שנה קשה ביותר עבור אוליביה ניוטון ג'ון: היא חלתה בסרטן השד ובמקביל פשטה רשת חנויות הבגדים שלה, "קואלה בלו", את הרגל. את הניתוח להסרת הגידול היא עברה בשלום ולאחר מכן החלה להקדיש את זמנה לפעילויות התנדבותיות שונות בתחום איכות הסביבה. היא עוד הספיקה להקליט שני אלבומים נוספים בשנות התשעים, אך ללא הצלחה. דווקא רמיקס ללהיטים הגדולים מתוך הסרט "גריז" יצא לשוק הבריטי בחג המולד 1990 והגיע למקום השלישי, מה שהזכיר למעריציה הרבים של אוליביה את הצלחתה הגדולה ביותר רק 12 שנה קודם לכן.

בשנות התשעים גם הפיקה אוליביה ניוטון ג'ון מספר סרטי טלביזיה, בעיקר לקראת עונת חג המולד באמריקה, ואף הקליטה מספר שירים עבור אותם סרטים. היא התארחה במספר קומדיות טלביזיוניות כמו "מרפי בראון", "נד וסטייסי" וגם "בט" (עם בט מידלר), תמיד בתפקיד עצמה. שירים בביצועה מקשטים מדי פעם גם פסקולי סרטי קולנוע שונים.

לאוליביה ניוטון ג'ון יצאו במשך השנים מספר אלבומי אוסף. עם כארבעים שירים שיצאו לשוק בין 1971 ל-1992, למרות שהשנים החזקות יותר היו בין 1973-1983, הצטבר אצלה מספיק חומר, ולמעשה יש לה שני אלבומי אוסף: הלהיטים הגדולים חלק א' והלהיטים הגדולים חלק ב'. היא לא תיזכר כזמרת שהשפיעה באופן מהותי על עולם הפופ כפי שעשו זאת אריתה פרנקלין לפניה או מדונה אחריה, אבל לצד דונה סאמר היא שלטה בכיפה במרבית שנות השבעים ותחילת שנות השמונים וסיפקה מספר להיטי פופ שהותירו חותם גם אחרי שהקריירה שלה הסתיימה. היא ידעה לכוון לצרכני מוסיקת "אמצע הדרך" תחילה, ובזכות הימור ליהוק מוצלח, כשחקנית וכזמרת בלהיט "גריז", השכילה אוליביה ניוטון ג'ון לשנות כיוון ולהפוך לזמרת דיסקו-פופ שפנתה לקהלים רחבים יותר וצעירים יותר. מעריציה הרבים, שחלקם מבטאים את רחשי ליבם גם בפורומים שונים באינטרנט, בוודאי לא שכחו אותה.


סקר גולשים

איזה עשור היה המוצלח ביותר לדעתך מבחינת המוסיקה הפופולארית?






תוצאות